Загальна кількість переглядів сторінки

субота, 17 грудня 2011 р.

Заліковий урок


ДОДАТОК А
Сторінки підручника


ДОДАТОК Б
Оформлення дошки

Шосте грудня

Класна робота

Не з прикметниками



Невисокі дерева; незаможні громадяни; негідний учинок; нещасний випадок; негайний результат; недосяжна мрія; немічний дідусь;

ця дівчина не висока; його будинок не високий, а низький; мій брат не заможній; рішення не справедливе.


ДОДАТОК В

ДОДАТОК Г


ДОДАТОК Ґ

Зразок сторінки учнівського зошита

     Шосте грудня     

Класна робота

Не з прикметниками



Невисокі дерева; незаможні громадяни; негідний учинок; нещасний випадок; негайний результат; недосяжна мрія; немічний дідусь;

ця дівчина не висока; його будинок не високий, а низький; мій брат не заможній; рішення не справедливе.



Пасивний - неактивний



1) Бідний - небагатий

Загрозливий - небезпечний

Безпрецедентний - нечуваний

Простий - невибагливий

Грубий - неввічливий



2) Короткий - невеликий

Збитковий - невигідний

Безмежний - невимірний

Поблажливий - невимогливий

Безнадійний - невиправний



3) Зрадливий - невірний

Наполегливий - невгамовний

Пам’ятний – незабутній

Особливий - незвичайний

Зомлілий – непритомний





Небагатий на розум;
1)    невисокої проби; Хома невірний;
2)    глянути недобрим оком; нелюдським голосом;
3)    побила лиха та нещаслива година; нечиста сила поплутала.



Останній день

Вчора подивилася останні залікові уроки. Уля провела останній урок мови у 5-А, а Олена - літератури у 7-А. Дівчата молодці. Уроки були цікавими та корисними. Учні добре засвоїли тему. 


Уляна використовувала такі методи як: асоціативний кущ, творче уявлення, вибірковий диктант, розподільний диктант, творче складання словосполучень, тощо. Учні працювали дуже активно, чітко. Помітно було, що учні звикли за 2 місяці до Уляни Миколаївни. Їм було трохи сумно, що то був їх останній урок із студенткою-практиканткою!









***
Щодо уроку Олени. У неї діти вже доросліші та не такі емоційні. Урок теж був дуже цікавий та продуктивний. Олена використала кросворд на початку уроку, щоб визначити тему уроку. Також учні читали за ролями, відповідали на проблемні питання, також була евристична бесіда за прочитаним текстом та, нарешті, сенкан, який дуже сподобався учням. Хоча вони й уперше про нього чули, вони швидко зрозуміли, що саме від них хочуть та продемонстрували свої знання та думки за допомогою створення сенкану.





вівторок, 13 грудня 2011 р.

Уроки... залікові та звичайні...


Я не можу зрозуміти, чому дехто так гостро реагує на зауваження та коментарі вчителів. Ми ж тільки вчимося та вчителі бажають нам лише кращого! Наприклад я ще не почула жодної зайвої поради від вчителя-керівника, чи методиста. Може ми не завжди можемо виконати всі вимоги (досвіту на все не вистачає), але треба прагнути до цього. Навіть вчителі вчаться увесь час.
 ***
Протягом практики я намагалась завжди зацікавити учнів, але був урок, коли я просто не встигала "гратися" (тому що потрібно було дати 2 теми за 1 урок) та тільки розглядала з учнями правило, відпрацьовувала його та ми йшли далі. Ось такі уроки учням були зовсім не потрібні. Я це зрозуміла та переосмислила, як би інакше я побудувала цей урок.
 ***
Щодо залікового уроку літератури. Спочатку мені здалося, що це буде дуже важко, тому щр на уроці ми познайомилися з новим письменником та його творчістю (2 віршами). Вірші! О, як важко їх іноді зрозуміти, проаналізувати. Але протягом тижня в мене з'являлися думки та план-конспект нарешті був написаний! Нажаль, Олена Анатоліївна не відвідала його (тому що він в мене вдався краще ніж мова). Дуже було приємно почути від дівчат (студенток), що деякі моменти з мого уроку вони теж хочуть застосувати.
Будь яку інформацію можна подати цікаво, та зробити так, щоб учень хотів відповідати та всю свою увагу зосередити на процесі уроку. Якщо ви демонструєте учням щось нове, цікаве - вони вливаються у цей урок, у потік ваших прагнень. 




На літературі (заліковий урок) дуже активно учні працювали з відтворенням біографії письменника за допомогою методу "асоціативний кущ". Я прикріпила портрет письменника на дошку та підготувала хмарочки з деякою інформацією про письменника. Учні пригадували ці факти та кріпили навколо портрета ці хмарочки (декілька хмарок були чисті, на випадок, якщо учні пригадають щось, що я не занотувала). Учні дуже активно пригадували! Всім хотілося прикріпити хмарочку біля портрета письменника.


Також учням сподобалося працювати з сінквейном. Я пояснила що це таке. Як його треба писати. Та навела власний приклад. Учні дуже швидко зрозуміли що з цим робити та проявили свою креативність та творчість. Цікаво було слухати їх шедеври. Сінквейн учні писали на тему "РОДИНА". Цим ми підсумували наш урок, основною думкою якого була "теплота родинних стосунків". Дехто писав про матусю, дехто про діда, дехто про сестру чи брата, а один учень взагалі написав про собаку. Ті слова, які підбирали учні, дуже добре характеризували їх особистість та ставлення до найближчих!
 

неділя, 11 грудня 2011 р.

П'ятниця та інші пригоди.


У п'ятницю у мене не було своїх уроків, але справ все одно багато. Я відвідала залікові уроки Уляни та Олени, а також класну годину, яку провела Уляна. Мені дуже сподобались уроки. Дівчата насправді молодці! Попрацювали спокійно, продуктивно та цікаво. Я вважаю, що мету, яку вони поставили на початку уроку - з успіхом досягли. Та якщо були деякі недоліки, вони були дуже маленькими та ніяк не вплинули на загальний хід уроку.


 ***
Також я обговорила з вчителькою конспекти та ми переглянули календарно-тематичне планування. З'ясувалося, що ми трохи не встигаємо виконати програму та довелося об'єднати деякі теми. Тут іноді не знаєш, як встигнути викласти тему за урок, а тут треба 2 теми подати... Довелося по максимуму скорочувати конспекти та залишати найголовніше.
 ***
Про інші пригоди...
Майже весь час думки у моєму мозку зайняті обмірковуваннями про школу, практику, конспекти, інститут, заліки, іспити, працю... Дуже хочеться відпочити від цього, АЛЕ навіть коли лягаєш спати - бачиш уві снах УРОКИ!!!=((( Деколи там з’являються цікаві ідеї, деколи уві снах знаходиш вихід з деяких обставин, як провести урок, як саме працювати. Але іноді це просто жах. Бачиш якісь дуже невдалі уроки... та завдяки цьому не відпочиваєш, а ще більше загружаєшся =(



четвер, 8 грудня 2011 р.

Вчтелі ми, мабуть...)


Добігає кінця ще один тиждень практики. Дуже багато справ, тому давно не писала. Уроки, уроки, уроки. Провела перший заліковий урок з мови. Він не дуже вдався. Трохи розхвилювалася, забула про один етап, та все потім пішло не так як потрібно.. Але багато чого було й доброго, добре ми з ними погралися, учні були занадто активні та майже всі отримали оцінки. Але все одно я сама собі не сподобалась. Потім подивилася заліковий урок Зої, провела всі свої уроки за розкладом. Завтра прийду до Улі на заліковий урок та класну годину. Та до Олени на заліковий урок. Треба готуватися до літератури! Вірші... Як би так цікаво їх дати) Щоб діти зрозуміли та щоб присутні побачили щось цікаве для себе=) Поки що мало ідей(

Ще хотіла додати, що дуже подобається взаємодопомога. Наша, студентська. Коли готуємося до уроку та не встигаємо, завжди інші дівчата прийдуть на допомогу. Це дуже радісно. На жаль у мого 6 класу я такого ще не бачу. Вони навпаки "здають" своїх однокласників, якщо щось не так.=(
Може маленькі ще. Не розуміють.

М.Ще перевіряю зошити. Учнівські твори.

Каряво написала. Сподіваюсь зрозумієте, що мала на увазі)

понеділок, 5 грудня 2011 р.

Нічого особливого, тільки втома...

Нічого особливого не відбувається. Веду уроки. Готую заліковий урок на завтра. Важко почати, зібратися з думками, а потім думки пойшли, поїхали... і все начебто гарно. Завтра подивимося як воно буде.
Познайомилася з новою вчителькою української мови та літератури свого 6-Б. (Попередня стала завучем та їй скоротили години). Приємна жінка, дає поради. Але зі студентами працює перший раз. Я в неї перший досвід=)
Ще помітила те, що наш конспект - не чіткий шаблон наших дій на уроці. Ось пишеш щось одне, плануєш як воно все буде, а виявляється все зовсім по іншому. Ну не зовсім, але майже після кожного уроку можна внести якісь свої "поправки". Та це я помітила ще з спостеежань... Ось веде вчитель один урок у різних класах і виявляється, що вони зовсім різні. Тому що учні різні. Хтось погану засвоїв чи зрозумів, чи закріпив правила - треба більше приділити увагу цьому. Інші зацікавилися якоюсь темою та зосередились на неї. Тому я вважаю треба на всяк випадок мати у конспекті ОБОВ'ЯЗКОВІ вправи; вправи, які можна не виконувати за браком часу; та додаткові вправи, на той випадок, якщо залишиться час (а так бувало, що студентка веде урок, а в неї закінчились вправи, а до кінця уроку ще хвилин 10 та вона не знає що робити), чи для "особливих" учнів, які швидко все виконують та їм не цікаво сидіти та чекати поки всі зрозуміють те, чи виконають се.
Якось так..

субота, 3 грудня 2011 р.

Конспекти. Висновки. Поради.



На цьому тижні я написала 3 конспекти (2 - мова, 1 - література) та провела 4 уроки. Наприкінці тижня ми з вчителькою обговорили найкращі моменти та те, що треба якось змінити. Після цього ще й поговорили з Оленою Анатоліївною. Ось висновки я зробила для себе...
Тип уроку: комбінований
Перш за все,  на українських уроках ми не використовуємо такий тип уроку, як КОМБІНОВАНИЙ. Треба визначити найважливіше, що буде відбуватися на уроці! Зрозуміло, що ми повторюємо попередній матеріал, вивчаємо щось нове, закріплюємо. Отже, вивчення нового матеріалу - основне. Чи ми весь урок закріплюємо те, що дізналися на минулому уроці. Чи взагалі пишемо підсумкову контрольну, чи розпочали новий розділ! Я сподіваюсь, що проблем з цим більше не буде.
Логіка. Не у всіх вона є.
Наступна проблема - логічний перехід від одного виду діяльності до іншого, від однієї вправи до іншої! На уроці важливо ВСЕ ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ. Якщо ви пропонуєте учням виконати якусь вправу, то ви обов'язково повинні знати НАВІЩО? Та після кожної вправи, етапу - РОБИТЬ ВИСНОВКИ. Наприклад, зараз ми з вами прочитали правило, та дізналися які види прикметників існують та як їх можна відрізнити, а зараз давайте подивимося, чи можемо ми на практиці упізнати їх та відрізнити у тексті/мові, для цього ми з вами виконаємо ось таку вправу... Чи: ось ми з вами разом й потренувалися знаходити та відрізняти прикметники у тексті, а зараз давайте кожен самостійно виконає такута вправу. Та багато іншого. Я сподіваюсь це також зрозуміло. Це полегшує роботу вчителя, та учні уявляють собі навіщо вони витрачають 45 хвилин свого життя на переписування, чи перечитування якихось речень, текстів...
А, ще хочу додати, що, насправді, дуже важливо на початку уроку проговорювати мету. Хай учні знають, що їх чекає сьогодні, що нового дізнаються, чому навчаться. Теж саме й з висновками наприкінці! Треба підсумувати, що вони дізнались, що сподобалось, чи не пройшов цей урок повз учнів.
Щодо іграшок, розважань.
Зараз ми з учнями вивчаємо велику та важливу тему "прикметник". Та реально дивлячись на ситуацію, я розумію, що нема часу гратися та розважатися всі уроки по 45 хвилин. АЛЕ, мені здається, щоб учням було цікавіше, це повинно бути! Може я помиляюся, але я вважаю, що іграшки треба використовувати наприкінці уроку, на етапі закріплення, коли учні дізнались щось нове, потренувалися. Це призведе до того, що учні підуть з уроку з веселим та гарним настроєм. Якщо це буде системою - вони будуть чекати вашого уроку, та намагатися швидко все засвоїти та відпрацювати, щоб наприкінці ви їх трохи "розважили". З маленькими - це взагалі дуже добре, але й з "великими" теж саме! Треба тільки врахувати вікові особливості та підібрати матеріал, яким вони "живуть", що їм подобається - все реально. Ну, а якщо є можливість "гратися" більше часу - це взагалі великий плюс! Але гра повинна не тільки розважати, а й навчати.
Інструкції по виконанню.
Багато хто зустрічається з проблемою "інструктажу учнів". Ви даєте завдання, а учні починають перепитувати, чи виконувати взагалі не те, чого ви бажали. Вчитель повинен дати чітко інструкцію/завдання без зайвих слів. Зрозумійте самі чого ви бажаєте та скоротіть ваше завдання до мінімуму. Відкрийте підручник, прочитайте завдання. Читаємо вправу за ланцюжком починаючи з... Учень біля дошки розподіляє у три стовпчики способи творення прикметників, всі інші - у зошитах.  Але це стандартні інструкції.
Ем... Як би це назвати?!
У конспекті не треба писати такі форми та види роботи як: робота з підручником, робота біля дошки, самостійна робота...
Ви повинні визначити, що саме ви будете виконувати. Наприклад: розподільний диктант, вправа на корегування, вправа на конструювання, вправа на відтворення...

Також не забувайте, що учні, все ж таке, повинні говорити більше ніж ви! Хай вони вчаться, намагаються, тренуються розмовляти, висловлювати свої думки. Я сподіваюсь ми цьому вже навчились!=)