Загальна кількість переглядів сторінки

понеділок, 5 грудня 2011 р.

Нічого особливого, тільки втома...

Нічого особливого не відбувається. Веду уроки. Готую заліковий урок на завтра. Важко почати, зібратися з думками, а потім думки пойшли, поїхали... і все начебто гарно. Завтра подивимося як воно буде.
Познайомилася з новою вчителькою української мови та літератури свого 6-Б. (Попередня стала завучем та їй скоротили години). Приємна жінка, дає поради. Але зі студентами працює перший раз. Я в неї перший досвід=)
Ще помітила те, що наш конспект - не чіткий шаблон наших дій на уроці. Ось пишеш щось одне, плануєш як воно все буде, а виявляється все зовсім по іншому. Ну не зовсім, але майже після кожного уроку можна внести якісь свої "поправки". Та це я помітила ще з спостеежань... Ось веде вчитель один урок у різних класах і виявляється, що вони зовсім різні. Тому що учні різні. Хтось погану засвоїв чи зрозумів, чи закріпив правила - треба більше приділити увагу цьому. Інші зацікавилися якоюсь темою та зосередились на неї. Тому я вважаю треба на всяк випадок мати у конспекті ОБОВ'ЯЗКОВІ вправи; вправи, які можна не виконувати за браком часу; та додаткові вправи, на той випадок, якщо залишиться час (а так бувало, що студентка веде урок, а в неї закінчились вправи, а до кінця уроку ще хвилин 10 та вона не знає що робити), чи для "особливих" учнів, які швидко все виконують та їм не цікаво сидіти та чекати поки всі зрозуміють те, чи виконають се.
Якось так..

3 коментарі:

  1. Так воно і є, ви, як правило, маєте для себе визначити мінімум роботи, що приведе до результату, а також передбачати і максимум (розрахований на сильних учнів), диференціацію завдань: для тих, хто зможе сам, а кому потрібне додаткове пояснення. Ви повинні завжди знати, де можна скоротися, слідкувати за часом. Конспект - шаблон, добре, якщо він вдалий, тоді ви за ним і працюєте, а якщо щось не передбачили, то доводиться реагувати уже у процесі уроку, але досвіду у вас ще мало, тому ретельно слід продумувати різні варіанти розвитку подій. але не передбачуване трапляється, просто вчитель меже і знайде вдалий вихід, а початківець навряд чи. У конспекті після проведеного уроку робіть ремарки, стане осмисленішою робота і,можливо, зможете врахувати у наступних уроках. Після 10 уроків маєте відчути нове розуміння і конспектів, і самої роботи. Найголовніше - чим цікавіший і продуманіший конспект, тим більше шансів провести цікавий урок, що запам’ятається дітям. А поки багато хто з наших студентів (не ви) грається у вчительку-диктатора: "будете багато писати, бо вчити я вас не вмію" і тому подібне. Вони не про якісні конспекти думають, вони займаються тим, що утримують дисципліну в класі заради самої дисципліни.
    А вам успіху.
    Сьогодні і справді день важкий, і не тільки у вас. Будьте розумницею.

    ВідповістиВидалити
  2. Добре. Дякую.
    Після ваших коментарів настрій підіймається.=)

    ВідповістиВидалити
  3. Я помітила,що робота класу залежить від часу уроку...наприклад, в мене у 5го класа англійська 3 рази на тиждень...один раз першим та два рази другим, коли в нас перший урок ми мало, що встигаємо, бо діти сонні (це особливо у другій половині осені), а коли урок третій діти більш активні, ми багато чого робимо, іноді буває, що все зробили, а час лишився...тоді ми виконуємо вправи на розвиток дикції (завжди маю пару скоромовок та прислів'їв про запас). Тому можна сказати,що факторів впливаючих на хід уроку дуже багато, і всі їх ми зможемо вразувати чи знайти вихід лише з досвідом.
    Ще хочу замітити, що вчитель має бути морально готовий до екстримальних ситуацій, бо у житті усе трапляється.

    Олена Анатоліївно, якщо будете складати методичку до студентів-практикантів...потрібно виділити пункт для екстремальних ситуацій , як себе поводити,наприклад, якщо в учня пішла кров, чи хтось побмвся. Бо ми завжди уявляємо собі лише ідеал.

    ВідповістиВидалити