Загальна кількість переглядів сторінки

середу, 21 грудня 2011 р.

Самоаналіз уроку укр.літератури


САМОАНАЛІЗ УРОКУ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ,
проведеного       студенткою групи УА-5
Смольяніновою Інною Ігорівною

у 6-Б класі, 12.12.11
Тема уроку: С.Чернілевський. «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички».
Місце уроку в системі роботи з української мови. Це один із уроків розділу «Я і світ».
Мета уроку. 
-                ознайомити учнів із життям і творчістю поета, допомогти усвідомити зміст і красу його творів;
-                розвивати навички виразного читання, коментування поетичних рядків, співвіднесення висловлених у них почуттів зі своїми власними;
-                виховувати любов до рідного дому, батьків, почуття відповідальності за них.
Тип уроку. сприйняття та засвоєння нового матеріалу.

Загальна оцінка проведеного уроку, раціональність розподілу часу на окремі види роботи.
Урок проведений на належному науковому і методичному рівні. При плануванні та проведенні уроку я дотримувалася загальнодидактичних вимог. Тип та структура уроку відповідають його цілям та завданням.
Обрані шляхи досягнення мети, комплекс прийомів, завдань сприяли реалізації поставленої мети: ознайомити учнів з життям і творчістю поета, допомогти усвідомити зміст і красу його творів; виховувати любов до рідного дому, батьків, почуття відповідальності за них.
Планування та проведення уроку в цілому відповідає логіці навчального процесу. Структурні компоненти уроку визначені із врахуванням психологічних закономірностей засвоєння знань.
Розподіл часу відповідав запланованому у конспекті, був доцільним для кожного етапу уроку та виду діяльності.
Урок розпочався з мотивування навчальної діяльності учнів на уроці. Я зробила логічний зв'язок між темами, підвела до сприйняття нового матеріалу, за допомогою коментарів щодо написання твору про красу людської душі, який був узагальненням минулої теми. Таким чином був заданий певний настрій уроку.
Вивчення нового матеріалу розпочалося із моєї художньої розповіді про життя та творчість поета. Після чого ми з учнями закріпили набуті знання за допомогою асоціативного куща. Переходячи до творчості письменника, я провела словникову роботу, яка допомагала кращому розумінню прочитаної поезії. Учні виразно прочитали вірші та проаналізували їх за допомогою таких методів як обмін враженнями про прочитане, «усне мовлення з художнім домислом», «незакінчене речення», творчий домисел. Для закріплення вивченого матеріалу я запропонувала учням скласти сенквейн на тему «Родина». Таким чином я підсумувала знання та розуміння учнями пройденого матеріалу.
Наприкінці уроку учні підвели підсумки. Узагальнили та систематизували інформацію про те, що нового дізналися на уроці, що повторили. Також учні сказали, що найбільше сподобалося на уроці, які форми роботи та методи. Це були активні та інтерактивні методи навчання.

Раціональність, доцільність, ефективність методів, прийомів, дидактичного матеріалу  та форми організації діяльності учнів.
Використані методи та прийоми були ефективними, бо сприяли засвоєнню набутих знань протягом уроку. На початковому етапі уроку діти познайомилися з творчістю Станіслава Чернілевського за допомогою такого методу як художня розповідь вчителя та закріпили ці знання за допомогою метода асоціативний кущ. Учні дуже активно пригадували факти з життя письменника та відповідали на поставленні питання. Наступним етапом було ознайомлення з творчістю поета. Декілька учнів прочитали виразно вірші та обмінялися враженнями про прочитане. За допомогою навідних питань вірші були проаналізовані, учні розвивали своє творче уявлення за допомогою таких методів як «усне мовлення з художнім домислом» та творчий домисел. За допомогою методу пояснення вчителя були з’ясовані поняття з теорії літератури. Складання сенквейна сприяло розвитку творчих здібностей учнів та продемонструвало розуміння пройденої теми. Учні були зацікавлені використанням нового методу на уроці та активно демонстрували своє розуміння цього.

Основні засоби навчання, їх доцільність та ефективність.
Основним засобом навчання на уроці був підручник, який полегшив роботу учнів. За допомогою підручника учні отримали додаткову інформацію про життя та творчість Станіслава Чернілевського та познайомились з двома його віршами.

 Розвиток комунікативної компетенції учнів.
Одним із основних принципів розвитку мовлення та навчання дітей рідної мови є принцип комунікативної спрямованості навчання.
Розвиток комунікативної компетенції учнів здійснювався протягом всього уроку, але найбільш яскраво це проявилося в ході обговорення прочитаних поезій та проектуванні теми родини на власне життя.

Робота над оволодінням учнями способами дії з навчальним матеріалом.
Я розвивала в учнiв навички виразного читання віршів, коментування поетичних рядків та співвіднесення почуттів ліричного героя з власними.

Робота над збагаченням словникового запасу учнів
Перед знайомством учнів з творчістю поета, була проведена словникова робота, де учні познайомилися з невідомим словами за допомогою яскравих карток та спробували використати їх у спілкуванні. Таким чином перед знайомством з поезією, учні з’ясували значення всіх незнайомих слів та увели їх у речення.

Результативність роботи на уроку.
Учні добре засвоїли новий матеріал та продемонстрували набуті знання у ході закріплення вивченого матеріалу, тобто у складанні асоціативного куща та сенквейна. Вони познайомилися з життям та творчістю українського поета Станіслава Чернілевського. При вивчені цієї теми, учні навчились виразно і усвідомлено читати вірші; розвивали вміння коментувати відчуття, висловленні в прочитаних творах; співвідносити їх із власними, пережитими особисто. Я допомогла учням осмислити роль батьківського дому в житті людини, відповідальності за власну родину.

Із якими труднощами зіткнулися під час підготовки та проведення уроку?
Під час проведення уроку, я зустрілася з деякими труднощами. Важко було підвести учнів до правильного розуміння поезії, правильно прокоментувати відчуття ліричного героя та співвіднести з власними.

Щоб змінили у своїй роботі, які висновки на майбутнє зробили
Щоб уникнути труднощів, які виникли на уроці, я б приділила більше уваги співвіднесенню почуттів ліричного героя та власними. Запропонували поділитися з іншими подібними випадками з життя, які вони побачили у прочитаних віршиках.


1 коментар:

  1. As reported by Stanford Medical, It is in fact the one and ONLY reason women in this country get to live 10 years more and weigh 19 KG less than we do.

    (And by the way, it has NOTHING to do with genetics or some secret-exercise and EVERYTHING to related to "how" they eat.)

    P.S, What I said is "HOW", and not "WHAT"...

    CLICK this link to discover if this brief questionnaire can help you decipher your true weight loss possibilities

    ВідповістиВидалити