Загальна кількість переглядів сторінки

суботу, 3 грудня 2011 р.

Конспекти. Висновки. Поради.



На цьому тижні я написала 3 конспекти (2 - мова, 1 - література) та провела 4 уроки. Наприкінці тижня ми з вчителькою обговорили найкращі моменти та те, що треба якось змінити. Після цього ще й поговорили з Оленою Анатоліївною. Ось висновки я зробила для себе...
Тип уроку: комбінований
Перш за все,  на українських уроках ми не використовуємо такий тип уроку, як КОМБІНОВАНИЙ. Треба визначити найважливіше, що буде відбуватися на уроці! Зрозуміло, що ми повторюємо попередній матеріал, вивчаємо щось нове, закріплюємо. Отже, вивчення нового матеріалу - основне. Чи ми весь урок закріплюємо те, що дізналися на минулому уроці. Чи взагалі пишемо підсумкову контрольну, чи розпочали новий розділ! Я сподіваюсь, що проблем з цим більше не буде.
Логіка. Не у всіх вона є.
Наступна проблема - логічний перехід від одного виду діяльності до іншого, від однієї вправи до іншої! На уроці важливо ВСЕ ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ. Якщо ви пропонуєте учням виконати якусь вправу, то ви обов'язково повинні знати НАВІЩО? Та після кожної вправи, етапу - РОБИТЬ ВИСНОВКИ. Наприклад, зараз ми з вами прочитали правило, та дізналися які види прикметників існують та як їх можна відрізнити, а зараз давайте подивимося, чи можемо ми на практиці упізнати їх та відрізнити у тексті/мові, для цього ми з вами виконаємо ось таку вправу... Чи: ось ми з вами разом й потренувалися знаходити та відрізняти прикметники у тексті, а зараз давайте кожен самостійно виконає такута вправу. Та багато іншого. Я сподіваюсь це також зрозуміло. Це полегшує роботу вчителя, та учні уявляють собі навіщо вони витрачають 45 хвилин свого життя на переписування, чи перечитування якихось речень, текстів...
А, ще хочу додати, що, насправді, дуже важливо на початку уроку проговорювати мету. Хай учні знають, що їх чекає сьогодні, що нового дізнаються, чому навчаться. Теж саме й з висновками наприкінці! Треба підсумувати, що вони дізнались, що сподобалось, чи не пройшов цей урок повз учнів.
Щодо іграшок, розважань.
Зараз ми з учнями вивчаємо велику та важливу тему "прикметник". Та реально дивлячись на ситуацію, я розумію, що нема часу гратися та розважатися всі уроки по 45 хвилин. АЛЕ, мені здається, щоб учням було цікавіше, це повинно бути! Може я помиляюся, але я вважаю, що іграшки треба використовувати наприкінці уроку, на етапі закріплення, коли учні дізнались щось нове, потренувалися. Це призведе до того, що учні підуть з уроку з веселим та гарним настроєм. Якщо це буде системою - вони будуть чекати вашого уроку, та намагатися швидко все засвоїти та відпрацювати, щоб наприкінці ви їх трохи "розважили". З маленькими - це взагалі дуже добре, але й з "великими" теж саме! Треба тільки врахувати вікові особливості та підібрати матеріал, яким вони "живуть", що їм подобається - все реально. Ну, а якщо є можливість "гратися" більше часу - це взагалі великий плюс! Але гра повинна не тільки розважати, а й навчати.
Інструкції по виконанню.
Багато хто зустрічається з проблемою "інструктажу учнів". Ви даєте завдання, а учні починають перепитувати, чи виконувати взагалі не те, чого ви бажали. Вчитель повинен дати чітко інструкцію/завдання без зайвих слів. Зрозумійте самі чого ви бажаєте та скоротіть ваше завдання до мінімуму. Відкрийте підручник, прочитайте завдання. Читаємо вправу за ланцюжком починаючи з... Учень біля дошки розподіляє у три стовпчики способи творення прикметників, всі інші - у зошитах.  Але це стандартні інструкції.
Ем... Як би це назвати?!
У конспекті не треба писати такі форми та види роботи як: робота з підручником, робота біля дошки, самостійна робота...
Ви повинні визначити, що саме ви будете виконувати. Наприклад: розподільний диктант, вправа на корегування, вправа на конструювання, вправа на відтворення...

Також не забувайте, що учні, все ж таке, повинні говорити більше ніж ви! Хай вони вчаться, намагаються, тренуються розмовляти, висловлювати свої думки. Я сподіваюсь ми цьому вже навчились!=)





5 коментарів:

  1. Інно, дякую! Дуже гарно все написала про усі зауваження Олени Анатоліївни!

    А що до ігор, я згодна, що вони мають бути на уроках, але усе ж таки не на кожному. Та коли обираєш гру потрібно уявити, як вона має пройти та, як пояснити правила гри, щоб вони були зрозумілими.

    ВідповістиВидалити
  2. Нема защо. Просто зрозуміла це для себе.Вважаю, що комусь, може, це теж допоможе..

    ВідповістиВидалити
  3. Як приємно працювати з вами!
    Розумно і наочно викладено, от би кожний так.
    Ми б усі разом книжку написали: досвід практиканта.
    дякую за висновкі про які яне говорила, а ви самі до них дійшли.
    А щодо мети, то у особисто-зорієнтованій технології учні самі можуть (з вашою допомогою) визначити завдання уроку. а іноді і тему самі називають, а потім у кінці уроку учні звірять свої результати із запланованим.

    Також доцільними бувають ігри-криголами (памятаєте: сьогодні на уроці я дізнаюся, навчуся, виконаю ... для того, щоб ...)
    А наприкінці уроку - рефлексія: я зміг, я зрозумів тощо.

    Ще один момент, що згодом слід усім обговорити: що писати, а що не варто писати у конспекті.


    Ще прохання
    зайдіть: Дизайн - Налаштування (Настройки) - Примітки (мабуть, примечания по-рос.) - Показувати перевірку словами для коментарів? - Ні.

    А то ці слова для превірки забирають час.
    Буде зручніше спілкуватися. Дякую!

    ВідповістиВидалити
  4. Якщо скласти невеликий взірець із найтиповішими помилками та Вашими порадами, було б легше і Вам і студентам, бо Вам не потрібно було б це повторівати сотні разів, а їм перепитувати, та інформація була б завжди від рукою!

    ВідповістиВидалити
  5. Дякую, що нагадали про те, що учні можуть самі визначити мету. Про тему я це пам'ятала, а про мету щось, навіть й не подумала=)

    Погоджуюсь з Настею, було б дуже корисно зробити невеличку методичку "Найтиповіші помилки практикантів ("Як не треба робити")"=)))

    Поміркуйти над цим.

    ВідповістиВидалити