Загальна кількість переглядів сторінки

неділю, 18 грудня 2011 р.

Звіт


ЗВІТ
 ПРО ПРОХОДЖЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПРАКТИКИ

студентки  5  курсу,  групи УА

Смольяніновой Інни Ігорівни
Практику проходила у 5-А класі,  севастопольській гімназії №24
з 28.11 до 25.12. 2011 р.
Груповий керівник                    Попова О.А.
Керівник від бази практики      Златогорська Т.Є.

1.   Кількісні результати педагогічної практики
Відвідано 4  уроків учителів (з них 2 мови, 2  літератури)
Відвідано 8  уроків практикантів(з них 3 мови, 3 літератури)
Проведено 12 уроків (з них 7 мови, 5 літератури)
Відвідано 1 позакласних заходів
Підготовлено 1 позакласних заходів

2.  Зміст та характеристика навчально-виховної роботи студента під час практики.
Педагогічну практику проходила у севастопольській гімназії №24.  У школі було створено всі умови для проходження практики. Всі вчителі української мови й літератури мають великий стаж роботи, високу фахову й методичну підготовку. Шкільні кабінети української мови і літератури забезпечені наочними посібниками, науковою, навчальною та методичною літературою, майже всі кабінети обладнані технічними засобами навчання, що полегшує роботу на уроці та робить її більш цікавішою.  Протягом перебування в школі я отримувала консультації як від учителів-предметників і класних керівників, так і від адміністрації школи. Під час педагогічної практики я провела 12 уроків (з них 7 мови, 4 літератури), відвідала 4 уроку (2 мови, 2 літератури), проведеного вчителем та 8 уроків (5 мови, 3 літератури), проведених студентами практикантами. Усі уроки були обговорені з учителем, чи методистом заздалегідь.  Також після кожного уроку, учитель чи методист дали свої коментарі та рекомендації, с приводу того, як покращити роботу.
При підготовці уроку я зверталась до календарно-тематичного планування, програми курсу. Це допомогло мені з’ясувати мету та завдання кожного уроку. Після чого, спираючись на навчальну, розвивальну та виховну мету, будувала конспект уроку. При плануванні та проведенні уроку я намагалася врахувати загальнодидактичні принципи навчання. Виходячи з психологічних основ навчання, прагнула забезпечити активну інтелектуальну роботу учнів, використовуючи різні форми роботи, урізноманітнюючи завдання, добираючи текстовий матеріал, що становило певний інтерес для учнів, як естетичний, так і пізнаваний.

3.   Найтиповіші помилки, найбільші  труднощі у навчально-виховній роботі
Під час проходження практики я зустрілася з деякими труднощами.
Перш за все, було важко правильно та логічно підготувати урок, підібрати вправи і завдання та й систематизувати їх так, щоб було зрозуміло навіщо їх виконувати. Під час підготовки конспекту уроку, не завжди виходило придумати, як організувати та зробити правильний перехід від одного виду діяльності до іншого. Я з’ясувала для себе, що на уроці важливо все що відбувається. Тому треба завжди інструктувати учнів, що ви збираєтесь робити та навіщо. Та після виконання будь якого завдання, робити висновок – що ви зробили, вивчили, дізнались, відпрацювали та навіщо.
Важко було правильно та чітко проінструктувати учнів щодо виконання завдання, так щоб вони не перепитували, що треба робити, чи взагалі зробили б не те, що ви передбачали.
Також не легко було скомпонувати підібрати такі вправи, щоб учням було цікаво та приємно їх виконувати, а найголовніше – корисно. Для цього я урахувала вікові особливості учнів, їх інтереси, іноді психологічний та фізичний стан.
Іноді я не могла почути помилки учнів, виправити. Не зовсім і не завжди виходить слідкувати за своїм мовленням, щоб не допускати помилок, тримати правильні інтонації, висоту голосу, емоційність у спілкуванні.
Також було важко тримати дисципліну у класі й заінтересувати учнів, утримати їх увагу, чи повернути їх у процес навчання, після відволікання.
Але майже всі труднощі були подолані протягом трьох тижнів проходження практики

4.   Особисті досягнення. Методичні творчі знахідки , відкриття, нестандартні рішення.
Під час практики, я удосконалила свої вміння щодо написання конспектів та проведення уроків української мови та літератури. Я відчула себе справжнім вчителем, навчилась організовувати роботу класу за допомогою різних форм роботи (індивідуальна, фронтально-колективна, групова, парна). Також я з’ясувала, що для підвищення уваги учнів на вивченні чи повторені матеріалу, краще застосовувати активні методи навчання, такі як: ділова гра, розігрування ролей, метод проектів, дискусія, евристична бесіда. Методи активного навчання використовуються для тренування та розвитку творчих здібностей учнів, логічного мислення, формування в них відповідних практичних умінь та навичок.
Також я зрозуміла, що краще, коли учні самі намагаються формулювати тему, мету, завдання, правило на уроці, лише за невеликою допомогою вчителя та його навідних питань. Учень – най головний на уроці. Вчителю треба не себе показати, а допомогти учням розкритися, засвоїти та дізнатися про щось нове, чи вдосконалити вже набуті уміння та навички. Вчитель – це помічник, який вчить, виховує та розвиває молодше покоління.
Найцікавішими для учнів виявилися вправи, де вони будь яким шляхом створюють щось нове, своє власне. Це «асоціативний кущ», усне мовлення з художнім домислом, написання сенквейна, колективне створення «дерева знань». Колективна творча робота не тільки підвищує рівень знань учнів, а й об’єднує клас, робить його більш дружнім та виховує загальнолюдські якості.

5.   Загальні висновки. Чого навчилися на практиці, які виявили прогалини.
Педагогічна практика поглибила, закріпила знання з фахових і психолого-педагогічних дисциплін, здобуті в інституті, та дала змогу застосувати їх на практиці.  Виробила вміння проводити різні типи уроків, застосовувати різні методи й форми роботи, які активізують пізнавальну діяльність учнів.  Також я зрозуміла, що потрібно вдосконалювати свої педагогічні здібності, розширювати свою ерудицію, вчитись контролювати свою мову, мислення та уважно слідкувати за працею та мовою учнів. На практиці я зрозуміла, що дуже важливий індивідуальний підхід до кожного учня. Треба враховувати вікові, психологічні, фізіологічні та, навіть, соціальні особливості кожного.
Праця вчителя дуже важка, але від неї можна отримувати задоволення. Дуже приємно, коли твоя праця не даремна, коли ти відчуваєш віддачу та подяку за свій труд.

                                                                 

2 коментарі:

  1. Інно - це звіт третьокурсника. Читайте у блозі рекомендації до звіту і захисту.

    ВідповістиВидалити
  2. In this manner my colleague Wesley Virgin's adventure begins with this SHOCKING AND CONTROVERSIAL video.

    As a matter of fact, Wesley was in the army-and shortly after leaving-he revealed hidden, "self mind control" tactics that the CIA and others used to get anything they want.

    As it turns out, these are the same tactics tons of celebrities (especially those who "come out of nowhere") and elite business people used to become wealthy and successful.

    You probably know how you utilize only 10% of your brain.

    That's because the majority of your BRAINPOWER is UNTAPPED.

    Perhaps that thought has even occurred INSIDE your very own head... as it did in my good friend Wesley Virgin's head 7 years ago, while riding an unregistered, beat-up bucket of a vehicle with a suspended license and with $3 in his bank account.

    "I'm absolutely fed up with living paycheck to paycheck! When will I become successful?"

    You took part in those thoughts, ain't it so?

    Your success story is going to be written. Go and take a leap of faith in YOURSELF.

    CLICK HERE To Find Out How To Become A MILLIONAIRE

    ВідповістиВидалити